Snak om: Liste over seneste forum-topics + ønsker om flere
Posted: 31 December 2009 08:29 AM   [ Ignore ]
Administrator
Total Posts:  754
Joined  2009-12-12

God morgen alle!

Så har jeg lavet den første liste, som den der blev ønsket her, og har nu et “skelet” vi kan bygge videre på, så vi kan lave stort set alle de lister vi ønsker.

Denne føste liste, viser et link til de seneste 40 Forum-Topics, deres overskrift, de første 40 karakterer af det første indlæg, samt dato for deres oprettelse og dato for seneste indlæg i tråden.

Det ligner dermed den liste der er øverst på forum-forsiden - Most Recent Topics - men er mere brugbar, da den viser 40 topics i stedet for kun 10. Rent teknisk laves det ved, at når man går ind på siden, foretages der en SQL-søgning i databasen, efter de parametre der er sat op. Så vi kan stort set lave lige de lister vi ønsker, så I må meget gerne komme med ønsker til flere lister, i denne tråd :)

I finder denne første liste her: http://v2.dansk-psp-forum.dk/index.php/special_pages/seneste_posts/

Og jeg har gjort klar til flere, ved at lave en hurtig index-side her: http://v2.dansk-psp-forum.dk/index.php/special_pages/

Den skal lige “smukkeseres” lidt, men den virker da :)

Nu da dette er på plads og virker, vil jeg gå i gang med at få Dansk-PS3-Forumd.dk op at køre, samt lave en fælles forside på Forummer.dk med en fælles nyheds-side. Men I må endelig komme med jeres ønsker her, så laver jeg flere info-sider lige som denne. Det er nemlig ret nemt, nu da skelettet er på plads.

Håber det kan bruges, og tak for et super godt forslag!

[ Edited: 26 September 2010 11:04 AM by Thomas Boelskifte (Admin/Webmaster) ]
Profile

Posted: 31 December 2009 11:25 AM   [ Ignore ]   [ # 1 ]
Administrator
Joined  2009-12-12

Jeg har nu også tilføjet et link øverst på alle sider, til listerne.

20091231-jp574f2b8tfiyqj23c1y6fwwnh.png

Jeg tilføjer også et link fra forsiden til dem, det bliver dog nok først i morgen smile

Profile

Posted: 31 December 2009 04:27 PM   [ Ignore ]   [ # 2 ]
DPF Medlem
Total Posts:  182
Det ser rigtig godt ud det ud har brygge samme her , kan godt li´det…:-)
men kan du ikke skifte faven ud med DPFs faver istede for den røde ?

Signature 

PSP 1004 NAND død DCgenoprette. FW 5.00 m33 via mms/PANDORA
PSP 3001 FW 5.03 ((MHU(gen-c)sagna))

Profile

Posted: 01 January 2010 07:08 AM   [ Ignore ]   [ # 3 ]
Administrator
Joined  2009-12-12
gullash - 31 December 2009 04:27 PM

Det ser rigtig godt ud det ud har brygge samme her , kan godt li´det…:-)
men kan du ikke skifte faven ud med DPFs faver istede for den røde ?

Jo, du siger sgu da noget, det ser helt åndsvagt ud hæ hæ smile

Det gør jeg lige i løbet af dagen, tak for det, og for de pæne ord!

Profile

Posted: 01 January 2010 08:35 AM   [ Ignore ]   [ # 4 ]
Administrator
Joined  2009-12-12

Nu har jeg lagt oversigten over listerne, på en side der hører ind under nyhedssiden/forsiden, så man også kan få fat i den derfra, på en nem måde. Det var sådan vi havde det, på de gamle forummer. Og så følger designet også forsiden. Og jeg har ændret linket øverst på forum-siderne her, så det fører til den side i stedet.

Samtidig har jeg ændret selve listen, så dens header-menu bruger blå farver, i stedet for de røde. Jeg har ladet selve tabellen være grøn, for jeg kan egentlig meget godt lide den, som den er. Men jeg ved ikke helt, om vi skal lave den blå som det andet i stedet? Jeg prøvede med en lyseblå, og det blev næsten for blåt det hele. Men sig til, hvis I ikke synes det grønne passer ind på siden, så roder jeg gerne lidt mere med det smile

Til sidst har jeg lavet indlæggenes titel være et link også, så det ikke kun er nummeret under “Link” der er et link. Det blev lidt svært at ramme de enkelte links synes jeg, så nu er der lidt mere at ramme smile

Sig til hvis I har andre ønsker!

Profile

Posted: 01 January 2010 08:37 AM   [ Ignore ]   [ # 5 ]
Administrator
Joined  2009-12-12

Idéer til flere lister

I må endelig sige til, hvis I har idéer til andre lister. En jeg kunne forestille mig var brugbar, var en liste der fandt alle indlæg, der har ordet “Guide” i deres titel.

Det kræver selvfølgelig at guides har ordet “Guide” i deres tiltel, men det tror jeg de fleste har, og det var jo så en simpel måde at finde alle guides frem på?

Sig til hvis jeg skal prøve at lave den, eller hvis der er andre ønsker!

Profile

Posted: 04 January 2010 10:46 PM   [ Ignore ]   [ # 6 ]
DPF Medlem
Total Posts:  507
Listen over de 40 nyeste forum-topics er interessant - men måske det ville være endnu mere interessant at se de 40 forum-topics der senest er kommet indlæg til… det vil jo være en blanding af gamle topics der er skrevet i, samt alle de nye…

exit(9999);

Signature 

Reparation - Reservele - Køb - Salg - Bytte
Nintendo DS - Sony PSP
http://www.nisted.eu

Profile