Nedetid + lidt info
Posted: 03 March 2010 09:32 AM   [ Ignore ]
Administrator
Total Posts:  754
Joined  2009-12-12

(Dette indlæg postes både på PSP og PS3 Forummet)

Kære Alle,

Som mange sikkert opdagede, var sitet og forummerne nede her til formiddag. Fejlen lå hos vores webhost, der havde en server der gik kold.

Fejlen er nu rettet, og vi beklager mange gange, at I ikke kunne tilgå sitet nogle timer.

DANSK APPLE FORUM
Ellers håber jeg det kører her? Jeg ved godt jeg har været lidt fraværende, men jeg fornemmer tingene kører OK, så jeg koncentrerede mig om at få Dansk Apple Forum op at køre, og få lavet noget indhold til forsiden.

Det har været et stort arbejde, da jeg helst vil skrive “originalt indhold” i stedet for bare at kopiere artikler fra andre sites, og oversætte dem til dansk, som eksempelvis MediaMac gør i stor stil :)

Derfor bruger jeg mange timer hver dag, på at skrive artikler til sitet, og det har gjort nyheds-siden til en stor success, med mange læsere hver dag. Desværre er der ikke så megen gang i forummerne, hvilket jeg forventede. Det er svært at starte et nyt forum, da folk ikke begynder at skrive, når der ikke er andre der skriver. Så det går lidt i ring, for hvis ingen skriver, kommer der ingen til der vil skrive ... øhh, ja det er vist hvad jeg mente ;-)

Så kender I nogen der er Apple-fans, eller er I selv interesserede, må I meget gerne kigge over på Dansk Apple Forum og skrive lidt i forummerne. Eller I kan henvise til vores Facebook gruppe, hvis I kender nogen der er Mac-folk.

Hvis I synes Dansk PSP Forum eller PS3 Forum skal have en Facebook gruppe, siger I bare til, så opretter jeg dem gerne!

PS3 FORUMS FORSIDE ÆNDRER DESIGN
I dag går jeg i øvrigt i gang med at lave forsiden på PS3 Forummet, i samme design som PSP Forummets forside. Så kommer tingene til at se mere sammenhængende ud, og vi får lidt flere muligheder for at lave gode nyheder på forsiden, hvilket bringer mig til…

NY SKRIBENT TIL FORSIDEN PÅ VEJ
At der er en ny skribent på vej, som har tilbudt at skrive nyheder til forsiderne på DPF og DPS3F, men det hører I mere om en af de nærmeste dage. Jeg er rigtig glad for, at der nu kommer lidt gang i forsiderne, som jeg selv har forsømt at skrive på. Det er jo ikke nemt at nå det hele, så det er skønt vi nu får lidt hjælp der :)

ELLERS NOGET JEG KAN GØRE FOR JER?
Er der ellers noget jeg kan gøre for jer, ting der skal ændres, laves bedre eller lignende? Så må I endelig sige til. Jeg har stadig nogle bruger-ønsker liggende i min To-Do bunke, og jeg prøver at få tid til dem.

Men er der noget I særligt ønsker vi skal tage fat på nu og her, så kom endelig med det. Så skal jeg nok se, om jeg ikke kan få tid til at lave det snart, det er faktisk bare et spørgsmål om at jeg gør det så spark bare til mig :)

Håber alle har det godt, og at I hygger jer - det gør jeg i hvert fald, og jeg skal nok blive bedre til at kigge ind her. Jeg skal også nok følge denne tråd, og komme med svar på jeres kommentarer, så fyr bare løs venner!

Hygge og kærlige hilsner,
Thomas

[ Edited: 03 March 2010 09:38 AM by Thomas Boelskifte (Admin/Webmaster) ]
Profile

Posted: 03 March 2010 10:39 PM   [ Ignore ]   [ # 1 ]
DPF Medlem
Total Posts:  182
der er sku oki thomas du har gjort der godt her
er glad for du gider

Signature 

PSP 1004 NAND død DCgenoprette. FW 5.00 m33 via mms/PANDORA
PSP 3001 FW 5.03 ((MHU(gen-c)sagna))

Profile

Posted: 04 March 2010 09:42 AM   [ Ignore ]   [ # 2 ]
Administrator
Joined  2009-12-12

Tak for det min ven smile

Og det er jo egentlig et godt tegn, at jeg ikke behøver hænge ud her altid, det tyder på tingene stille og roligt kører, og det er bare skønt.

Nu da mit Apple Forum er oppe at køre, vil jeg dog bruge noget mere tid her, på at lave nye ting og følge med i snakken, for hyggeligt det er det nu smile

Men nu vil jeg få lagt WordPress på Dansk PS3 Forum her i dag, så vi kan begynde at skrive nogle nyheder til forsiden der. Jeg opdagede at de indlæg der ligger, bare er lavet i ren HTML, jeg har aldrig fået lavet det færdigt! Men det gør jeg nu, og så ændrer jeg også designet, så det ligner forsiden på PSP sitet her. Så ser tingene mere sammenhængende ud, så det vil jeg rode med resten af dagen smile

Hygge, og vi snakkes!
Thomas

Profile

Posted: 04 March 2010 09:49 AM   [ Ignore ]   [ # 3 ]
Administrator
Joined  2009-12-12

PS: En anden god ting, der sikrer at vi ikke bare pludselig forsvinder igen er, at der nu automatisk køres både MySQL og FTP backups af alle vores sites, brugere, filer ja alle data, tre gange i døgnet.

Der køres MySQL backup klokken 06.00, 14.00 og 24.00 hver dag, alle dage og FTP-backup hver nat klokken 04.00.

Det kan gøre, at vores sites er lidt sløve et kvarters tid, men jeg har valgt tidspunkterne så de forstyrrer mindst muligt. MySQL backuppen sløver kun systemet et minut eller to for hvert site, så det kan fint køre tre gange i døgnet. Men FTP-backuppen kan godt sløve noget, i længere tid, derfor kører vi det kun én gang, klokken fire hver nat.

Men det betyder, at alt kan gå galt, og vi kan være oppe igen inden for et halvt døgn max. Så det er en rigtig rar ting, og med de problemer jeg havde med at få sitet tilbage, da alle vores backups var ødelagte og jeg måtte stykke alle data sammen fra en masse halve filer, det skræmte mig lidt smile

Så nu er der styr på data og backups, og det er bare fedt smile

Profile

Posted: 04 March 2010 02:29 PM   [ Ignore ]   [ # 4 ]
DPF Medlem
Thomas Boelskifte (Admin/Webmaster) - 04 March 2010 09:49 AM

PS: En anden god ting, der sikrer at vi ikke bare pludselig forsvinder igen er, at der nu automatisk køres både MySQL og FTP backups af alle vores sites, brugere, filer ja alle data, tre gange i døgnet.

Der køres MySQL backup klokken 06.00, 14.00 og 24.00 hver dag, alle dage og FTP-backup hver nat klokken 04.00.

Det kan gøre, at vores sites er lidt sløve et kvarters tid, men jeg har valgt tidspunkterne så de forstyrrer mindst muligt. MySQL backuppen sløver kun systemet et minut eller to for hvert site, så det kan fint køre tre gange i døgnet. Men FTP-backuppen kan godt sløve noget, i længere tid, derfor kører vi det kun én gang, klokken fire hver nat.

Men det betyder, at alt kan gå galt, og vi kan være oppe igen inden for et halvt døgn max. Så det er en rigtig rar ting, og med de problemer jeg havde med at få sitet tilbage, da alle vores backups var ødelagte og jeg måtte stykke alle data sammen fra en masse halve filer, det skræmte mig lidt smile

Så nu er der styr på data og backups, og det er bare fedt smile

det er SUPER!

Signature 

Profile

Posted: 04 March 2010 02:30 PM   [ Ignore ]   [ # 5 ]
DPF Medlem
du sige at dit apple forum er oppe kan man få et link ?

det var jeg sku for dum har funde linket
vil kigge lidt på side da

PS: er det muligt for dig at overflytte vores konto fra DPF så vi ikke behøve at oprette en ny konto ?

[ Edited: 04 March 2010 02:36 PM by gullash ]
 Signature 

Profile

Posted: 08 March 2010 08:47 AM   [ Ignore ]   [ # 6 ]
Administrator
Joined  2009-12-12

Hej min ven,

Godt du fandt det :) Jeg har lavet links til PSP Forummet på forsiden af PS3 Forummet og omvendt, og så har jeg tilføjet begge til “Andre gode sites” på Dansk Apple Forum, så det nu er lettere at finde.

Jeg vil meget gerne flytte din konto over, samt andres hvis de beder om det, men jeg tror ikke jeg flytter alle over på Apple Forummet. Det er trods alt de færreste, der både er PSP/PS3 brugere og Apple brugere, så jeg tror det er bedre bare at flytte dem der beder om det.

Jeg flytter din bruger over nu om lidt, og så poster jeg lige her når det er gjort. Det ville være skønt med lidt flere indlæg der ovre :)

Tak for de pæne ord, det er virkelig fedt det hele bare kører så godt på alle sites!

Profile

Posted: 08 March 2010 08:51 AM   [ Ignore ]   [ # 7 ]
Administrator
Joined  2009-12-12

Så har jeg flyttet din bruger “gullash” over på Dansk Apple Forum - prøv om du kan logge på, og ellers kigger vi på det igen.

Jeg kunne ikke helt huske hvordan man egentlig gjorde, så jeg har gjort som jeg tror er rigtigt, men som sagt siger du bare til hvis det ikke virker smile

Profile

Posted: 12 March 2010 04:55 PM   [ Ignore ]   [ # 8 ]
DPF Medlem
det bare skide godt
og du har gjort det rigtigt ingen problemer med at logge ind
vil lægge nogen guides op i løbe af næste uge det er dog primæt omkring ipod touch/iphone da jeg ikke selv har en mac
god weekend

Signature 

Profile